فروشگاه سنگ اسلب صادراتی در هلند دچار آتش سوزی شد

دیوارهای سنگی با جذابیت روستایی و جاودانه خود همیشه جذابیت خاصی از خود به جای گذاشته اند.

حداقل تا پایان قرن نوزدهم، بیشتر خانه‌ها با سنگ اسلب صادراتی ساخته می‌شدند، سپس در دهه 1900 با بتن ارزان و همه‌کاره جایگزین شدند. اما امروزه دیوارهای سنگی هم به عنوان یک عنصر ساختاری و هم به عنوان پوشش دیوار مورد توجه قرار گرفته اند.

در این کتابچه مختصر، مزایا و معایب استفاده از سنگ طبیعی برای ساخت و روکش دیوارها را بررسی خواهیم کرد و نقاط قوت و ضعف این ماده بسیار قدیمی و در عین حال بسیار رایج را به تصویر می کشیم.

یکی از مزایای اصلی دیوارهای سنگی توانایی حفظ دمای مطبوع در اتاق ها است: در تابستان، زمانی که خورشید سوزان و ظلم کننده است، خانه ای که از سنگ ساخته شده است نشان دهنده یک پناهگاه خنک در برابر گرما است.

در حالی که در زمستان سنگ اتاق ها را از سرمای شدید محافظت می کند.

سنگ اسلب صادراتی

اما باید تاکید کرد که از نظر ظرفیت عایق، نقش سنگ در محافظت از گرما بیشتر از دمای پایین موثر است. به خصوص اگر در مورد خانه های قدیمی صحبت می کنیم، اگر بازسازی کافی انجام نشود، ممکن است این خطر وجود داشته باشد که کمی رطوبت در اتاق ها ایجاد شود.

سنگی که توسط متخصصان برای حفظ دمای داخلی دلپذیر توصیه می شود، آندزیت است که مزایای زیادی به ویژه برای محافظت از اتاق ها در برابر آب و هوای گرمسیری دارد.

بدون کپک و قارچ، آندزیت راه حل ایده آلی برای کسانی است که نمی خواهند روی یک پوشش اضافی با هدف محافظت از دیوارها در برابر کپک سرمایه گذاری کنند.

تصمیم به ساخت یا پوشش دیوارها با سنگ طبیعی باید به دقت سنجیده شود، زیرا هر نوع سنگ برای محیط های خاصی مناسب است: به عنوان مثال، برخی از سنگ ها برای پوشاندن دیوارهای اتاق های بسیار مرطوب مانند حمام مناسب هستند.

بقیه از جمله بازالت به راحتی رطوبت را جذب می کنند و خطر کپک یا خزه را افزایش می دهند.

به همین دلیل لازم است مطمئن شوید که مناسب ترین سنگ طبیعی را برای محیطی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کرده اید تا پروژه های زیبایی شناسی خود را با حداکثر قابلیت زندگی در خانه ترکیب کنید.