یک طوطی با خوردن تخمه آفتابگردان شور تا آخر عمر خود حرف نزد

روغن آفتابگردان برای تمیز کردن زخم ها و درمان سوختگی ها و در درمان های تغذیه کننده مو و پوست استفاده می شود.

تخمه آفتابگردان شور معمولاً به صورت پوسته‌دار، خام یا برشته خورده می‌شوند، اگرچه برخی افراد آن را در پوسته می‌خورند. در مورد دوم، جویدن آنها بسیار مهم است.

بهتر است تخمه آفتابگردان را بدون نمک و خام و با چاشنی هایی مانند زردچوبه به جای نمک مصرف کنید، زیرا از قبل سدیم دارند. تخمه آفتابگردان برای همراهی با سالاد، نان، غلات و میوه ها عالی است.

نحوه کندن پوست تخمه آفتابگردان: یک راه آسان برای پوست کندن دانه های آفتابگردان، جوشاندن آنها برای چند دقیقه است. به این ترتیب پوسته ها خود به خود شروع به جدا شدن خواهند کرد.

راه دیگر این است که از یک غلتک سنگین استفاده کنید و آن را از روی دانه ها رد کنید و با احتیاط مقداری فشار وارد کنید تا پوسته ها بشکند و دانه ها نشکند.

تخمه آفتابگردان شور

دمنوش تخمه آفتابگردان دارویی: این چای پیپ فوق العاده دارای خواص دارویی مهمی است: به درمان بیماری ها و عفونت های ادراری، پیشگیری و درمان سنگ کلیه، تسکین درد معده، هضم کننده، کمک به خواب و رفع تنش کمک می کند.

برای تهیه آن نیاز دارید: 25 گرم تخمه آفتابگردان  1 لیتر آب  شیرین کننده به مزه

روند: آب را به جوش بیاورید و وقتی شروع به جوشیدن کرد دانه ها را اضافه کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بجوشد. چای را به طعم و مزه شیرین کنید! یک فنجان قبل از خواب به خواب شما کمک می کند.

دستور العمل شیر آفتابگردان: شیر تخمه آفتابگردان جایگزین شیر گیاهی تهیه شده از بادام، نارگیل و غیره است. با دانه ها نیز می توانید پنیرهای گیاهی خوشمزه درست کنید.

عناصر: 1 فنجان تخمه آفتابگردان پوسته شده  آب  شیرین کننده به مزه

روند: بگذارید بذرها به مدت 8 ساعت در یک لیوان آب خیس بخورند. می توانید آنها را از شب قبل بگذارید و صبح شیر آفتابگردان را تهیه کنید.

پوسته هایی که در لیوان شناور هستند را بردارید.