کاربرد جیوه قرمز

شرکت آراد برندینگ ،اکسید ارکوری یک ترکیب دوتایی از اکسیژن و جیوه با فرمول HgO است. در شرایط عادی یک ماده جامد و شل است و بسته به درجه پراکندگی قرمز یا زرد است – اصلی ترین و مهمترین اکسید جیوه. این ماده به ندرت در طبیعت یافت می شود، یکی از استثناها کانی کمیاب مونتروئیدیت است. با استفاده از اکسید جیوه، در سال 1774 دانشمند جوزف پریستلی، اکسیژن (واکنش تجزیه اکسید جیوه) را کشف کرد.

جیوه قرمز در چه وسایلی است HgO زرد یک ماده شیمیایی فعال تر است که در دمای 332 درجه سانتیگراد تجزیه می شود و با حرارت دادن قرمز می شود. اکسید جیوه قرمز در دمای 500 درجه سانتیگراد تجزیه می شود و هنگامی که گرم می شود رنگ خود را به سیاه تغییر می دهد (واکنش برگشت پذیر).

اکسید جیوه (II) در آب کم محلول است و این ماده خواص پایه ضعیفی از خود نشان می دهد. در محلول های غلیظ قلیاها حل می شود و هیدروکسو کمپلکس ها را تشکیل می دهد. HgO زرد با تشکیل باز میلون با NH3 برهمکنش می‌کند و واکنش معادله است.

2HgO + NH3 → [Hg2N]OH · H2O + Q

این ماده با اسیدها وارد واکنش شده و نمک های مربوطه را تشکیل می دهد. برای به دست آوردن جیوه و همچنین در برخی از انواع سلول های الکتریکی استفاده می شود. اکسید جیوه اثر سمی قوی دارد.

طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه ،بدست آوردن اکسید جیوه که توسط یک آزمایش نشان داده شده است
اکسید جیوه (II) یک معرف مفید است که می تواند در آزمایشگاه برای به دست آوردن نمک های جیوه مختلف – به عنوان مثال کلرید جیوه یا استات (II) استفاده شود. استات جیوه (II) در سنتز آلی استفاده می شود، به عنوان مثال برای به دست آوردن ایزوپروپیلات آلومینیوم، و با HgCl2 می توان آمالگام منیزیم فعال به دست آورد.

از آنجایی که اکسیدهای نیتریک (II) و (IV) سمی هستند و دارای اثر سرطان زا هستند، باید احتیاط کرد. نمک های جیوه برای انسان سمی هستند و همچنین برای محیط زیست خطرناک هستند.

لباس بلوچی ،نیترات جیوه سمی به راحتی از طریق پوست جذب می شود. شما باید با یک هود بخار و یک کندانسور رفلاکس کار کنید، زیرا گازهای آزاد شده اغلب حاوی دود جیوه هستند که به خودی خود خطرناک هستند. سنتز باید با احتیاط شدید انجام شود. دوز کشنده نیترات جیوه از 0.2 تا 0.4 گرم است. در اینجا آزمایش های شیمی ایمن را برای انجام در خانه پیدا خواهید کرد.

  • منابع:
    1. Properties of mercury oxide and the reaction of its breakdown

  • تبلیغات: 
  1. برای سلامتی بدن خود حتما فلفل سیاه مصرف کنید
  2. تاثیر ماسک به بهبود اقتصاد
  3. نرخ های پر کردن کامیون بهینه شده است
  4. ترفند های تضمینی برای رسیدن به موفقیت