هودی دخترانه شیک و جنگ میان عاشقان این لباس باعث دعوا شد

میدونی که من عاشق هودی دخترانه شیک هستم و باید بدانید که مانند اکثر مردم، من متوجه شده‌ام که هودی‌ها دارای توشه‌های فرهنگی هستند که پوشیدن آن‌ها همیشه تداعی می‌شود.

تحقیقات در مورد «چرا» چندان به دست نیامد. اینکه مورخان فرهنگی و روانشناسان بیشتری در مورد نمادهای هودی تحقیق نکرده اند، مرا شگفت زده می کند. از این گذشته، این پدیده فقط ظاهر نشد. انجمن‌های کنونی را کنار بگذارید و تداعی‌های تاریخی را خواهید یافت که به قرن‌ها قبل می‌رسد – به طلوع وجود هودی در هزاران سال گذشته. (حتی خیلی وقت پیش، مرگ کلاه بر سر داشت.)

اگرچه در طول سال‌ها، اطلاعات محکمی برای دلایل و دلایل توشه فرهنگی هودی‌ها پیدا نکردم، بیایید آنچه را که پیدا کردم (و چند مورد از چیزهایی که حدس می‌زنم) را مرور کنیم.

(به روز رسانی: من یک پروژه تحقیقاتی بعدی در مورد بازنمایی هودی در داستان و اینکه چگونه ممکن است بر درک عمومی تأثیر گذاشته باشد انجام دادم. می توانید یافته های من را با کلیک کردن اینجا بخوانید.)

زمینه: تاریخچه هودی
هودی‌ها – عمدتاً شنل‌ها و لباس‌های شنل مانند با کلاه‌های متصل – در هنر یونان و روم باستان ظاهر می‌شوند. اگرچه من عمدتاً تحصیلات غربی داشته‌ام و کمتر از آنچه باید درباره فرهنگ‌ها و تاریخ‌های شرق می‌دانم، تصور می‌کنم هودی‌ها در شرق حداقل به همان اندازه در دوره کلاسیک غربی ظاهر شدند.

هودی

به بعد، هودی ها همچنان در قرون وسطی رواج یافتند، همانطور که تصاویر مربوط به دوره زمانی نشان می دهد. مردان و زنان قرون وسطایی برای مقاصد مختلف در طبقه‌های مختلف اجتماعی، از زنان اشرافی شیک که برای سفر شنل‌های مقنعه‌ای به تن می‌کردند تا افراد فقیری که شنل‌های پارچه‌ای درشت برای گرما می‌پوشیدند، هود می‌پوشیدند.

تاریخ‌دانان فرهنگی که در زمان بیشتر به جلو می‌روند، قهرمان (که در آن زمان با نام شرکت بافندگی Knickerbocker شناخته می‌شد) را با ساختن هودی پیراهن کش سبک مدرن، مملو از بند کشی و جیب کانگورو می‌دانند.

هودی مدرن که به عنوان لباس ورزشی در نظر گرفته شده بود، همانطور که انتظار می رفت توسط ورزشکاران و همچنین توسط بچه های اسکیت بورد و هیپ هاپ و سایر جنبش های ضد فرهنگ و توسط مدیران غیرسنتی مانند مارک زاکربرگ از شهرت فیس بوک خریداری شد.

به طور خلاصه، هودی ها در طول هزاران سال اهداف زیادی را برای افراد زیادی در انواع مختلف انجام داده اند. (بله، واقعاً: من حتی یک اینفوگرافیک در مورد تاریخچه هودی برای نشان دادن ایجاد کرده ام.)