معایب استفاده از کود کشاورزی مایع کدام است؟

یک اشکال سیستم کود مایع این است که به مخازن و پمپ های مخصوص ذخیره سازی و کاربرد نیاز دارد که هزینه ها را به شدت افزایش می دهد.

اکثر مزارع از مخازن پلی مخصوص برای ذخیره کود مایع استفاده می کنند. مقررات میشیگان برای جلوگیری از نشتی، به تسهیلات مهار ثانویه نیاز دارد.

کودهای آلی مانند کود سولفات آمونیوم و بستر مرغ، بیوسولیدها و کمپوست علاوه بر تامین مواد مغذی گیاه، مواد آلی را نیز به خاک کمک می کنند. به دلیل محتوای کم مواد مغذی آنها، مقادیر زیادی مورد نیاز است.

محتوای مواد مغذی آنها نیز متغیر است. درست مانند همتایان مصنوعی، N و P کودهای آلی در صورت مدیریت نادرست در معرض آسیب های زیست محیطی هستند.

معرفی کودهای اوره با پوشش پلیمری و کود میکرو المنت به دلیل عملکرد آزادسازی کنترل شده آنها به کاهش تلفات شستشوی نیتروژن و رواناب کمک کرد.

استفاده از آنها به ویژه در مزارع نزدیک به آب های سطحی یا در مزارعی که دارای بافت درشت هستند که در آن شسته شدن نیتروژن قابل پیش بینی است مفید است. آنها انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی کاربرد و راندمان استفاده بالاتر از N را فراهم می‌کنند که ممکن است هزینه بالاتر آنها را جبران کند.

انبوهی از ترکیبات جدید مرتبط با کود اخیراً پدید آمده است. این محصولات به عنوان اصلاح کننده خاک، تقویت کننده مواد مغذی یا محرک رشد تبلیغ می شوند.

هنگامی که محصولات جدید را امتحان می کنید، توسعه دانشگاه ایالتی میشیگان به کشاورزان توصیه می کند که ابتدا آنها را در زمین های کوچک استفاده کنند و برای مقایسه عملکرد و بازده اقتصادی، نوارهای چک نشده در کنار هم داشته باشند.

آزمایش خاک قبل از کاشت برای تعیین سطح پایه مواد مغذی در کرت های تیمار شده مفید است. افزودن محصولات کود سولفات پتاسیم جدید باعث افزایش بیشتر هزینه تولید خواهد شد.

در این میان، جستجو برای کود هیومیک اسید گرانول کامل، کودی که به‌طور رایگان در دسترس باشد و استفاده از آن آسان با بازیابی گیاه بالا و تلفات کم مواد مغذی برای محیط‌زیست باشد، به خوبی در آینده ادامه خواهد یافت.

 

  • منابع:
  1. All fertilizers are not created equal
  • تبلیغات:
  1. نکاتی در مورد پوشش مناسب برای مذاکرات تجاری!
  2. جایزه یک میلیارد دلاری بخت آزمایی در آمریکا
  3. آشنایی با کشورهایی که بهترین تاجران شیرینی هستند!
  4. تاثیر استفاده از روغن موتور مرغوب در بهبود عملکرد قلب