قیمت عمده تخم گشنیز در بازار

بذر گشنیز در ایران، در شهر های گوناگونی مانند خراسان، شمال، اصفهان و برخی دیگر برای ارائه به بازار تولید می شود و قیمت عمده خرید آن، از سایت گیاهان دارویی مناسب و ارزان می باشد.

سبزی گشنیز، محصول کشاورزی شناخته شده ای است که در تمامی فصل ها، می توان آن را در بازار سبزیجات یافت. ایرانیان، از این سبزی بهره های زیادی می برند، به عنوان طعم دهنده در آشپزی خود استفاده می نمایند و گاهی تخم آن را به عنوان دارو استفاده می نمایند.

در بسیاری از مناطق مختلف در کشور ما، امکان رویش و تولید آن وجود دارد و این گیاه اصالتاً متعلق به نواحی مدیترانه ای و جنوب اروپا می باشد.

خواص مختلف تخم گشنیز:

می توان با پودر کردن تخم گشنیز و استفاده از آن به عنوان دم کرده، از خواص مفید آن بر قلب و نشاط بدن خود استفاده کرد. برای کاهش درد دندان، می توان تخم گشنیز را جوید.

تخم گشنیز به عنوان کرم کش قوی برای روده استفاده می شود، همچنین افراد مبتلا به ورم معده می توانند تخم گشنیز مصرف نمایند. در سرماخوردگی، درمانی مفید بوده و می تواند باعث نرم شدن سینه شود.

در کشور ما استفاده از سبزی گشنیز و یا تخم آن زیاد می باشد و در بازار می توان انواع مختلف آن را به صورت عمده و با قیمت مناسب خریداری نمود.