قهوه استارباکس شیشه ای خشک شده در گروه گیاهان ثروت ساز قرار گرفت

گروه بزرگی از دانش آموزان دبیرستانی از جنوب غربی انگلستان. پس از تعدیل قهوه استارباکس شیشه ای متغیرهای کمکی رژیم غذایی، جمعیت شناختی و سبک زندگی، ارتباط مثبت بین کل دریافت هفتگی کافئین و اضطراب و افسردگی قابل توجه باقی ماند و اثرات آن بین مردان و زنان متفاوت بود.

در ابتدا، اثراتی در رابطه با کافئین مصرف شده به طور خاص از قهوه نیز مشاهده شد. با این حال، مشخص شد که قهوه سهم عمده‌ای در مصرف کلی کافئین دارد و توضیح می‌دهد که چرا اثرات مربوط به این منبع نیز آشکار است.

یافته‌های مطالعه حاضر دانش ما را در مورد ارتباط بین مصرف کافئین و استرس، اضطراب و افسردگی در کودکان دبیرستانی افزایش می‌دهد، اگرچه ماهیت مقطعی این تحقیق استنتاج علیت را غیرممکن می‌کند.

اثرات وابسته به دوز کافئین بر رفتار

اثرات کوتاه مدت مصرف کافئین شامل افزایش خلق و خو و هوشیاری (فره، 2008؛ کاپلان و همکاران، 1997؛ لوریست و تاپس، 2003)، بهبود عملکرد ورزشی (دوهرتی و اسمیت، 2004)، افزایش فشار خون (ریکسن و همکاران. ، 2009)، بهبود توانایی بیدار ماندن و هوشیاری ذهنی پس از خستگی (اسمیت و راجرز، 2002)، سرعت پردازش اطلاعات سریعتر و زمان واکنش، و افزایش آگاهی و توجه (Cysneiros et al., 2007).

هنگامی که در حد اعتدال مصرف می شود، به نظر می رسد که هیچ عوارض جانبی جدی برای سلامتی مرتبط با استفاده از آن توسط بزرگسالان (ناورت و همکاران، 2003) یا کودکان وجود ندارد (هیگدون و فری، 2006؛ ماندل، 2002).

با این حال، توصیه شده است که افرادی که بسیار حساس هستند، نباید بیش از 400 میلی گرم در روز مصرف کنند تا از سردرد، خواب آلودگی، اضطراب و حالت تهوع جلوگیری شود (Nawrot et al., 2003). یک فرد حساس ممکن است عوارض جانبی را در دوز کمتر نسبت به افراد کمتر حساس تجربه کند.

کودکان به دلیل جثه و رشد سیستم عصبی مرکزی اغلب به عنوان افراد حساس در نظر گرفته می شوند. این نگران کننده است زیرا بسیاری از کودکان و نوجوانان مصرف کننده مکرر کافئین هستند (به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر در ایالات متحده نشان داد که 73٪ از کودکان در یک روز معین کافئین مصرف می کنند؛ برانوم و همکاران، 2014).

بنابراین مهم است که آستانه هایی را که بالاتر از آن اثرات منفی ممکن است رخ دهد، شناسایی کنیم. در زمینه مطالعه فعلی، آستانه های مورد نظر به کل گروه مربوط می شود، با حساسیت بالقوه به کافئین که توسط شرکت کنندگان کودک تعریف می شود.