فروش مربا بالنگ خانگی باعث برشکستی مغزه دارهای مربا شد

همین کلمه مربا بالنگ خانگی /بادرنگ نیز نام ریحان شیرین (که معمولاً ریحان نامیده می شود) است و به نظر می رسد که به اشتباه برای برخی گیاهان دیگر اطلاق شده است. در ترکیباتی مانند بادرنگبو(یا)، بالنگو، پالنگمشک یا پالنگموش (انواع کالامنت) و احتمالاً بدرو، بادروج، بادروز، بادروچه و مانند آن (انواع ریحان) نیز وارد می شود.

با توجه به ریشه‌شناسی وترنگ فارسی میانه، احتمالاً این واژه باید به صورت ترکیبی از وات (فارسی جدید باد) با مفهوم «بو» به اضافه رنگ «رنگ» یا «تنوع» توضیح داده شود، بنابراین به معنای معطر است.

(ر.ک. رایحان، کلمه عربی ریحان شیرین، از ریح «باد» به معنای رایحه). اما احتمال دیگر این است که ممکن است اقتباسی رایج از یک واژه قرضی خارجی، شاید شرقی باشد. پایان ang می تواند از شکل قدیمی an-(a)k مشتق شود.

 

واژه‌های همنام پالنگ (کفش اکسیدی که دهقانان می‌پوشند)، پالنگ/پالنک یا پالنگ/پالنک (تخت)، پلنگ، پلنگک (پر کردن، کوبیدن انگشت) در گویش شیرازی و همچنین پالنگ (پنجره کوچک) با موارد فوق بی‌ربط هستند. و palang/palank = پلنگ (عرض دروازه) که ممکن است از pā(y) (پا) به اضافه لنگ (پا، همچنین گام به عنوان اندازه طول) باشد.

بازی‌های جم رویدادهای جمع‌آوری شده بازی هستند (Kultima، 2015) که هم برای اوقات فراغت و هم برای اهداف یادگیری در آن شرکت می‌کنند (به پرستون و همکاران، 2012؛ آریا و همکاران، 2013؛ کولتیما، 2019 مراجعه کنید).

آنها در قالب‌های زیادی عرضه می‌شوند (به Eberhardt، 2016 مراجعه کنید)، که برخی از بازی‌های جم با تلاش‌های بسیار کوتاه و فشرده تنها چند ساعت هستند، در حالی که برخی دیگر برای چندین روز ادامه دارند. جم های بازی هم در محل در مکان های فیزیکی و هم به صورت آنلاین سازماندهی می شوند و بیشتر آنها بر روی ساخت بازی دیجیتال تمرکز دارند.

با توجه به آموزش توسعه بازی، جم های بازی به طور فزاینده ای در سایر محیط های آموزشی نیز از مدارس ابتدایی تا آموزش عالی مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال، تحقیق در مورد پارازیت بازی در آموزش عمومی رسمی و با نوجوانان کمیاب است، و تحقیق در مورد ابعاد آموزشی جم بازی معمولاً در زمینه آموزش متمرکز بر توسعه بازی انجام شده است (مریلاینن و همکاران، 2020 را ببینید).