فرش اردکان 12 متری موجب مرگ فوتبالیست معروف اروپایی شد

اگر فرش اردکان 12 متری را انتخاب کرده‌اید که با توجه به تمام تفاوت‌ها، مناسب ابریشم است، اما در کیفیت آن تردید وجود دارد، برای بررسی اصالت آن دو راه وجود دارد.

اولین راه برای بررسی آتش زدن نخی از فرش است. ابریشم یک ماده حیوانی است، طبیعی است و در هنگام سوختن بوی بسیار معمولی برای چنین مواردی خواهد داشت (مشابه بوی موهای سوخته).

در صورتی که نخ فرش اردکان باشد بوی آن همان بویی می شود که کاغذی را آتش بزنید. با این حال، برای اطمینان از اصالت فرش، نه تنها با اتکا به زیبایی بینی خود، می توانید به نحوه سوختن یک نخ فرش توجه کنید.

می توانید با سنجاق یک نخ را از داخل فرش اردکان بیرون بکشید. سپس آن را در زیرسیگاری گذاشته و روی آتش بگذارید.

پنبه از آنجایی که منشأ گیاهی دارد، خیلی سریع آتش می گیرد و فوراً می سوزد، مانند کاغذ یا پوست درخت نازک و خاکستری رنگ روشن از خود به جا می گذارد.

فرش اردکان

اما با ابریشم واقعی، عملکرد بسیار دراماتیک تری در انتظار ما است در لحظه احتراق، نخ به روشنی چشمک می زند، سپس کمی ذوب می شود، چین و چروک می شود و در نهایت، به شکل یک توپ سیاه کوچک پیچیده می شود.

همه اینها فوراً اتفاق می افتد، بنابراین بهتر است در طول آزمایش نخ را در دستان خود نگه ندارید.

اما هر فروشنده ای با انجام چنین آزمایش هایی موافقت نمی کند. بنابراین روش دومی ابداع شد که به راحتی می توان آن را در محل امتحان کرد. بنابراین چگونه می توان ابریشم را آزمایش کرد؟

شما باید آن را به درستی مالش دهید. بر خلاف ابریشم مصنوعی، ابریشم طبیعی در لمس کمی گرم می شود، در حالی که ابریشم مصنوعی سرد می ماند.

علاوه بر این، در فرش اردکان، حاشیه معمولاً از پنبه ساخته می شود، در حالی که در فرش های ابریشم طبیعی هرگز از این استفاده نمی شود. به علاوه در فرش های مصنوعی تراکم پایه چندین برابر کمتر است.