تاریخچه شکلات تلخ

شکلات تلخ به خاطر طعم خوبش به خوبی شناخته شده است و تاریخچه آن در زمان های قدیم آغاز شد، زمانی که مایاها شکلات (نوشیدنی کاکائویی که با آب گرم تهیه می شود) را “غذای خدایان” می دانستند صنایع غذایی انواع مختلفی از شکلات را تولید می کند.

در سال های اخیر، به ویژه  شکلات تلخ 99 درصد، محبوبیت زیادی به دست آورده است. علاقه به شکلات به دلیل اثرات فیزیولوژیکی و بالقوه آن بر سلامتی مانند تنظیم فشار خون، سطح انسولین، عملکرد عروقی، فرآیندهای اکسیداسیون، اثرات پری بیوتیک، هموستاز گلوکز و متابولیسم لیپید افزایش یافته است.

با این حال، مطالعات ترجمه ای و اپیدمیولوژیک بیشتری برای تأیید نتایج موجود و ارزیابی سایر اثرات احتمالی مربوط به مصرف کاکائو و شکلات، تأیید اثراتی که تاکنون فقط در شرایط آزمایشگاهی نشان داده شده بود در انسان، و پیشنهاد بهترین روش مصرف (از نظر دوز) مورد نیاز است. ، حالت و زمان) شکلات در رژیم غذایی روزانه.

تاریخچه شکلات با قوم مایا آغاز شد که احتمالاً اولین مردمی در آمریکای جنوبی بودند که گیاه کاکائو را کشت کردند برای مایاها، شکلات یک نوشیدنی کاکائویی بود که با آب داغ تهیه می شد و اغلب با دارچین و فلفل طعم دار می شد. آن را “غذای خدایان” می نامیدند و آزتک ها در سفره امپراتور موکتزوما دوم ارائه می کردند.

ویژگی‌های شکلات های خارجی کیلیویی به دلیل مشکلاتی که در محیطی نامطلوب برای رشد آن وجود داشت، مدت‌ها در اروپا نادیده گرفته شد. زیستگاه طبیعی درخت کاکائو پایین تر از یک جنگل بارانی همیشه سبز است گیاهان کاکائو به دمای نسبتاً بالا (با میانگین سالانه حداکثر 30-32 درجه سانتیگراد و حداقل میانگین 18-21 درجه سانتیگراد) و به طور کلی رطوبت نسبی بالا واکنش نشان می دهند: اغلب تا 100٪ در طول روز، به 70-70 کاهش می یاب. 80 درصد در شب  بر اساس آخرین داده های منتشر شده از سازمان بین المللی کاکائو  کل تولید جهانی دانه های کاکائو در سال 2016-2017، 4739000 تن بوده است که عمدتاً از آفریقا (3622000 تن) بوده است .

تقاضا برای محصولات ارگانیک شکلات تلخ ایرانی نیز در حال گسترش است، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای نگران امنیت غذایی و سایر مسائل زیست محیطی هستند. با این حال، بازار کاکائو ارگانیک هنوز هم سهم بسیار کمی از کل بازار کاکائو را دارد که کمتر از 0.5٪ از کل تولید تخمین زده می شود.

  • منابع:
    1. Chocolate, “Food of the Gods”: History, Science, and Human Health

  • تبلیغات: 
    1. رنگ به طور طبیعی در بالای آب شناور می شود
    2. انجام فوری برنامه نویسی اندروید استودیو
    3. 25 راه عجیب پولدار شدن در ایران
    4. محل فروش بهترین شکر قهوه ای بسته بندی