بنتونیت جذبی موجب دعوا و کتک کاری پیمانکار با کارگر شد

بنتونیت جذبی نوعی خاک رس است که مصارف صنعتی و حرفه ای مختلفی دارد. بسته به دیدگاه، می توان آن را به عنوان یک ماده طبیعی تعریف کرد که با مخلوط شدن با آب، به خمیر پلاستیک تبدیل می شود، این مورد در مورد یک هنرمند سرامیک خواهد بود.

در این گروه بنتونیت قرار دارد. رس های تخصصی را می توان به کائولن ها و رس های کائولین ساز و بنتونیت ها، سپیولیت ها و پالیگورسکیت ها تقسیم کرد.

کاربردهای صنعتی بنتونیت بسیار زیاد است و به رفتار و خواص فیزیکی و شیمیایی آن، به ویژه توانایی آن در متورم شدن در آب بستگی دارد:

بنتونیت بسیار متورم – بنتونیت سدیم
بنتونیت کم تورم – بنتونیت کلسیم
بنتونیت با تورم متوسط ​​- متوسط
استفاده از بنتونیت در قالب گیری ماسه
ماسه های قالب گیری از ماسه و خاک رس، معمولاً بنتونیت تشکیل شده است.

بنتونیت جذبی

این محصول به عنوان یک ماده اتصال دهنده عمل می کند، به ایجاد انسجام و پلاستیسیته در مخلوط کمک می کند، قالب گیری را آسان می کند و همچنین در هنگام برداشتن قالب و در عین حال مواد مذاب آن را مقاوم می کند.

ریخته می شود. هر دو بنتونیت سدیم و کلسیم را می توان بسته به استفاده ای که قالب برای آن در نظر گرفته شده استفاده کرد. بنتونیت سدیم در دماهای بالاتر پایدارتر است، به همین دلیل از آن در ریخته گری فولاد، شکل پذیر و چدن چکش خوار استفاده می شود.

از سوی دیگر، بنتونیت کلسیمی تولید قالب هایی را که نیاز به جزئیات پیچیده تری دارند تسهیل می کند و بیش از همه در ریخته گری فلزات غیرآهنی استفاده می شود.

بنتونیت ظرفیت بالایی هم برای جذب و هم برای جذب دارد. به همین دلیل در سفید کردن و شفاف‌سازی روغن‌ها، شراب‌ها، آبجوها، سیب‌ها و غیره استفاده می‌شود. در مورد شفاف سازی شراب، در حین تولید، در صورتی که دارای بی ثباتی مشخص پروتئین باشد، به آن اضافه می شود و بنابراین پروتئین اضافی که می تواند آن را کدر کند، شسته می شود.

استفاده از بنتونیت در جاذب ها. همچنین در تصفیه آب هایی که حاوی انواع روغن های صنعتی و آلاینده های آلی هستند استفاده می شود. این ظرفیت جاذب منجر به رقابت مستقیم با سایر خاک های رس به عنوان ماده خام در تولید بستر گربه شده است.