بطری پلاستیکی 300 سی سی که نوشیدنی های بازاری در آن وجود دارد به عنوان سم کبد شناخته شد

در تلاش مستمر خود برای ارائه منابع آموزشی در مورد آلودگی بطری پلاستیکی 300 سی سی و پایداری، فکر کردیم به یکی از رایج ترین سوالاتی که دریافت می کنیم پاسخ دهیم: آیا پلاستیک همه چیز یکسان نیست؟

با این حال، قابل درک است که بسیاری از مردم این فرض را دارند که این یک ماده است، همه از بالا تا پایین یکسان است.

در واقع، صدها نوع پلاستیک (که پلیمر نیز نامیده می شود) وجود دارد، اما تنها تعداد انگشت شماری وجود دارد که ما به طور منظم با آنها در تعامل هستیم.

در حالی که ما معتقدیم جایگزین های پلاستیکی ضروری هستند و از ابتکارات برای توسعه آنها حمایت می کنیم، واقعیت این است که پلاستیک اینجاست و برای مدتی خواهد بود.

بنابراین، من می گویم بیایید سعی کنیم آن را بهتر درک کنیم، به جای اینکه آن را نادیده بگیریم یا به سادگی به آن ضربه بزنیم.

در نهایت، همه پلاستیک ها بد نیستند. قطعاً بشریت از برخی جهات از آن سود برده است و شما حتی می‌توانید استدلال‌هایی را ارائه دهید که نشان می‌دهد برای محیط‌زیست نیز مفید بوده است – البته در نمونه‌های بسیار خاص.

آیا از این نوع محتوا لذت می برید؟ لطفا برای حمایت بیشتر از آن کمک مالی کنید.

داشتن دانش در مورد انواع مختلف پلاستیک برای درک پیچیدگی بازیافت، بازیافت مجدد و عوامل بهداشتی مرتبط با پلاستیک ضروری است.

اما کلمه کلیدی در آنجا “پیچیدگی” است. این یک موضوع بزرگ است، بنابراین این مقاله فقط یک نقطه شروع است، به این معنا که مقدمه ای اساسی برای کسانی است که دانش اندک یا بدون دانش دارند، نه یک نگاه جامع برای کسانی که قبلاً می دانند.

اولین گام این است که به سادگی اصول اصلی انواع پلاستیکی را که بیشتر با آنها روبرو می شویم، بدانیم، که بر اساس کدهای بازیافت آنها شماره گذاری شده اند. در اینجا یک راهنمای کوتاه آمده است:

این یکی از پرکاربردترین پلاستیک هاست. این سبک وزن، قوی، معمولا شفاف است و اغلب در بسته بندی مواد غذایی و پارچه ها (پلی استر) استفاده می شود.