بازار تخم گشنیز شمال ایران

بذر گشنیز یکی از بذرهای قابل کاشت و مصرف به عنوان ادویه است که شهرت جهانی دارد.

آیا از قیمت بازار های فروش این محصول در شمال ایران آگاهی دارید؟

خرید و فروش گیاه گیشنیز از طریق مختلفی انجام می‌گیرد معمولاً برخی از شهرها در ایران یا در مقابل کشت سبزیجات خوراکی یا سبزی خوردن های خود را زیاد کردند و می توانند به شهرهای دیگر نیز ارسال داشته باشند.

برای مثال در ایران ملایر یکی از شهرهایی است تولید سبزی های خوراکی یا سبزی خوردن ها را بر عهده دارد و همه روزه بار های مختلفی از سبزیجات این استان به اقصا نقاط ایران فرستاده می‌شود و مردم از محصولات آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از شهرها و استان های فعال در این زمینه شهرهای شمالی ایران به دلیل وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز می‌باشد که یک محصولاتی با کیفیت عالی را تهیه و تولید می‌کند.

شهرهایی که سبزیجات خوراکی را تهیه می‌کنند و کشاورزی آنها بر پایه سبزیجات خوراکی است در های زیادی همیشه رها به شهر های دیگر یا برای استفاده های دیگر صادرات و ارسال آن انجام میشود.

مانده تخمه گیشنیز تخمه خوردن تخم شربتی و همچنین انواع مختلف در های خوراکی مانند بذر کتان نیز از جمله دانه های است که توسط این شهرها تهیه تولید و بازار روانه می شوند.

همانطور می دانید زمانی از گیاهان بذرهای خود را تولید می‌کنند که به رشد و تکامل برسد از این رو برخی از مزارع قسمتی از محصولات خود را برداشت نمی کنند تا به طور کامل برسند و بذرها رسیده و آماده برداشت گرند: مانند تخم گشنیز که در زمان تازه بودن آن دارای رایحه خوبی نمی باشد اما بلافاصله بعد از خشک شدن بسیار معطر و خوشبو می شود.

انواع مختلف بذرهای خوراکی نظیر تخم گشنیز تخم شربتی تخم خرفه و انواع مختلف دیگر بذرها بر اساس کیفیت میزان درشتی آن سنجیده می‌شود. و هم چنین قیمت‌گذاری نهایی نیز بر اساس کیفیت این دانه ها قرار داده می شود میزان رطوبت وجود هر گونه قارچ و آلودگی، ریز بودن دانه موجب میشود تا قیمت یک بذر متغییر شود.