انچیر خشک تازه

انجیر خشک تازه مانند بسیاری از میوه ها حاوی مقدار زیادی آب است آب موجود در میوه ها (یا هر غذای دیگری) به رشد موجودات زنده کمک می کند. سپس با گذشت زمان و شرایط مساعد منجر به پوسیدگی میوه می شود. نگهداری طولانی مدت غذاها در مراحل مختلف امکان پذیر است. یکی از این روش ها استفاده از تجهیزات برودتی است که در بسیاری از موارد قابل اجرا نیست. به عنوان مثال، انجیر تازه را نمی توان برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد.

روش دیگر برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، خشک کردن است. این کار با حذف آب از میوه انجام می شود. حذف آب معمولاً به روش تبخیر انجام می شود. انجیر خشک نیز با استفاده از همین فرآیند به دست می آید. البته این فرآیند خواص میوه را تغییر می دهد که بحث ما نیست.

انجیر خشک ساوه میوه ای شیرین و بسیار مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. جالب است که درمان بسیاری از مشکلات رایج امروزی را می توان در خواص انجیر یافت. یکی از مهمترین خواص انجیر درمان و درمان یبوست و همچنین درمان نفخ معده و دستگاه گوارش است. از دیگر فواید انجیر می توان به غنی سازی آهن و مفید بودن آن برای کم خونی فقر آهن اشاره کرد.

همچنین انجیر خشک به دلیل داشتن قند زیاد و خاصیت مقوی و انرژی زا بهترین غذا برای افراد دارای ضعف جسمانی است کنترل فشار خون از دیگر فواید انجیر به دلیل داشتن پتاسیم است از آنجایی که وجود پتاسیم باعث کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، خوردن انجیر، افزایش تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان می شود.

خشک کردن انجیر خشک اعلا را می توان به روش های مختلفی انجام داد. اولین و رایج ترین روش استفاده از نور خورشید است. جریان هوا و باد نیز می تواند مفید باشد. گرم کردن نیز روش دیگری برای خشک کردن انجیر است با توجه به شرایط مختلف، روش خشک کردن انجیر در باغ، منازل و کارخانه ها می تواند متفاوت باشد.

اولین نکته ای که در خشک کردن انجیر باید مورد توجه قرار گیرد این است که میوه ها روی درخت انجیر نیمه خشک شده و به طور طبیعی بریزند چیدن انجیر تازه برای خشک کردن می تواند کیفیت نهایی محصول را کاهش دهد.

در باغ بزرگ تولید انجیر، تقریباً تولید کننده از روش خشک کردن آفتاب استفاده می کند در این روش میوه انجیر خشک نرم تا نیمه خشک شدن روی درخت باقی می ماند پس از ریختن میوه ها و جمع آوری آن ها در زیر درخت، در محل مخصوص از پیش ساخته شده می ریختند. این مکان ها در ایران به آشپنگ معروف هستند و البته نام های محلی دیگری نیز دارند.

  • منابع:
    1. Dried figs; Interesting Points and Production Process in Iran

  • تبلیغات: 
    1. رنگ به طور طبیعی در بالای آب شناور می شود
    2. انجام فوری برنامه نویسی اندروید استودیو
    3. 25 راه عجیب پولدار شدن در ایران
    4. محل فروش بهترین شکر قهوه ای بسته بندی