انواع سگ پاکوتاه

نژادهای سگ پاکوتاه بر اساس ویژگی های ظاهری برجسته آنها طبقه بندی می شوند. طبقه بندی های گسترده ای مانند نژادهای کوچک و نژادهای بزرگ وجود دارد که می تواند به والدین حیوانات خانگی و دامپزشکان کمک کند تا اندازه های چیهواهوا و گریت دین را متمایز کنند. با این حال، علاوه بر این طبقه‌بندی‌های گسترده مبتنی بر اندازه، نژادهای سگ با ویژگی‌های فیزیکی مشترک خاص ممکن است به گروه‌های کوچک‌تری مانند نژادهای براکی سفالیک (پوزه کوتاه)، سینه‌های عمیق یا غضروفی تقسیم شوند.

سرویس آرکوپال ،نژادهای سگ کندرودیستروفیک با پاهای کوتاهشان در مقایسه با اندازه و طول بدنشان مشخص می شود. این ویژگی یک نیاز اولیه برای استانداردهای نژادی بسیاری از نژادهای سگ است و محصول ژنتیک آنها است. ژنتیکی که در این نوع بدن ایجاد می شود، در درجه اول بر استخوان های بلند سگ ها تأثیر می گذارد. دلیل آن این است که صفحات رشد این استخوان‌ها زودتر از سایر نژادها کلسیفیه می‌شوند و در نتیجه استخوان‌های کوتاه شده با ظاهری خمیده تولید می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام نژادها غضروفی در نظر گرفته می شوند و نحوه مراقبت از سگ هایی که تحت این طبقه بندی قرار می گیرند، ادامه مطلب را بخوانید.

نژادهای سگ کندرودیستروفیک نه تنها به دلیل پاهای کوتاهشان، بلکه به این دلیل که ویژگی های فیزیکی قابل توجه مشترک و همچنین نگرانی های سلامتی مشترک دارند، به گروه خود تقسیم می شوند. Dachshund نماینده کلاسیک نژادهای سگ غضروفی است. سایر نژادهای محبوب سگ در این گروه عبارتند از:

سگ سگ باست با تغییر شکل اندام زاویه‌دار کنار درخت ایستاده است.

پکنیزها
کورگیس
سگ های باست
شیتزوس
قیمت سگ جیبی

نگرانی های بهداشتی برای نژادهای سگ کندرودیستروفیک
همانطور که نژاد سگ های کندرودیستروفیک با پاهای کوتاهشان شایان ستایش است، آنها با نگرانی های سلامتی بیگانه نیستند. برخی از نگرانی ها عبارتند از:

 ارکوپال جدید، بیماری دیسک بین مهره ای (IVDD): نوع یک IVDD در نژادهای غضروفی شایع است و معمولا سگ های جوان تا میانسال را تحت تاثیر قرار می دهد. IVDD در سگ ها اغلب با از دست دادن آب و کلسیفیکاسیون مواد دیسکی که بین استخوان های پشت قرار می گیرد مشخص می شود. این می تواند منجر به کمردرد شود. علائم این بیماری معمولاً به طور ناگهانی رخ می دهد. درمان ممکن است شامل داروها و استراحت باشد، یا در موارد شدیدتر، جراحی برای برداشتن مواد دیسکی که به نخاع فشار وارد می‌کند.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. سفارش عمده پر لیمو عمانی
  2. راهنمای انتخاب جارو برقی
  3. خرید تراز لیزری دقیق ارزان قیمت
  4. حجم نهایی کیک و فیبر چای سبز