استفاده از گشنیز در اولویه برای رفع نفخ

یکی از روش های طبیعی و مناسب برای لاغری استفاده از بذر گشنیز است. گشنیز گیاهی است با برگ های تازه که شباهت زیادی به جعفری دارد و بوی آن ها شبیه به هم است. جعفری منبع خوبی از ویتامین آ، سی و کا است و همچنین منبع بسیار خوبی از آهن می باشد. جعفری ها معمولا 3 نوع مختلف دارند. و اما بذر گشنیز این گیاه بسیار سودمند و پر خواص در بسیاری از غذا ها استفاده می شود و عطر و طعم بسیار خوبی به غذا می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

شایان ذکر است دلایل زیادی در تایین و تحولات  قیمت بذر گشنیز می تواند دخیل باشد که یکی از این موردها برند به کار رفته در بسته بندی می باشد هر چه برند مطرح تر باشد قیمت آن هم به طبع بالا تر می رود و هر چه ناشناخته تر باشد نرخ کمتری را دارد.

یکی از سوالاتی که معمولا ذهن افراد را درگیر می کند این است که آیا بذر گشنیز ثمین کیفیت خوبی دارد؟ این بذر از هر برندی تهیه شود خواص و کاربرد های خودش را خواهد داشت بنا بر این نیازی به درگیر کردن ذهن به این مسئله نیست.

قطر بذر گشنیز زرد، بین1 تا 3 میلی متر است. بذر گشنیز نیم تا یک درصد روغن ضروری دارد که این روغن مواد مغذی شامل؛ لینالول، لیمونن، کارون، کامفور، بورنئول و المون می باشد. خواص آنتی اکسیدانی آن از رشد سلول های سرطانی، پیری زودرس، اضافه وزن، چربی خون، مشکلات قلبی عروقی و چروک شدن پوست جلوگیری کرده و خاصیت ضد عفونی کنندگی آن به درمان اگزما کمک می کند.